reklama

Profesia.sk - Biznis pre biznis

Klobúk dolu pred portálom profesia.sk. Dôkaz, že americký sen je možné žiť aj na Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ako zadávateľ pracovných ponúk musím povedať, že stránky profesie sú skutočne veľmi dobre spracované, prehľadné a v podstate každý kto má záujem a môže si dovoliť túto investíciu si príde na svoje. Nepoznám detaily vývoja tohto portálu, no v každom prípade dnes má veľmi dobré meno a ak sa nemýlim stále lepšie ho získava aj v susednom Česku.

Hľadám prácu

Je to jednoduché. Stačí registrácia, vypísanie životopisu ku ktorému sa vyjadrovať ani nebudem vzhľadom na osobné úpravy uchádzačov a sme na pracovnom trhu. Samozrejme, že každý čaká na lukratívne ponuky a tie je možné skutočne objaviť. Ale...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ponúkam prácu

Proces je podobný. Registrácia, vyplatiť faktúru aby o mne vedeli a som tiež na trhu. Čo však stojí zadávateľa pracovných ponúk táto informácia?

Oficiálne čísla

Ak si chcem zverejniť ponuku jedného pracovného miesta na 1 týždeň zaplatím 1300 Sk. Za zvýraznenie ponuky na týždeň je to ďalších 6500 Sk a keďže hľadám aj medzi ľuďmi, ktorí čítajú tlačenú formu inzerátov v novinách priplatím si 650 Sk za riadkový inzerát. Inak povedané som videný jeden týždeň a stojí ma spolu cca 8500 Sk.

Nastavil som si zo zvedavosti počet ponúk za posledných 24 hodín. Dostal som sa k číslu 1020 nových ponúk. Opakujem za posledný deň. Ak by sme vychádzali z minimálneho čísla, tj. len platby za uverejnenie na 1 týždeň vo výške 1300 Sk s DPH vyskočí mi v kalkulačke suma 1.326.000 Sk za 24 hodín. OK, vyhoďme DPH a sme stále v sume presahujúcej milión korún. Znova pripomínam, že v minimálnej fakturovanej sume bez akýchkoľvek doplnkových služieb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Americký sen fungovať s minimálnymi nákladmi a dostavať sa do čistého zisku za prevádzkovanie internetovej stránky vo výške ďaleko presahujúcej jeden milión EUR mesačne teda možný skutočne je. Samozrejme je to len môj laický výpočet, ale v každom prípade v stratových číslach majitelia portálu nebudú a ja sa úprimne skláňam nad ich úspechom a ďakujem, že dávajú silu človeku snívať o tom svojom.

Peter Fiala

Peter Fiala

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ak sa mi raz podarí spoznať sa nechám si to pre seba. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu